– گاورنرها در انواع مختلف ساخته میشوند یک نوع متداول آن نوع بادامکی است.
– وظیفه گاورنر این است که وقتی سرعت کابین از ۱۵ درصد سرعت نامی آن تجاوز کند ابتدا یک سویچ الکتریکی را فعال میکند که موجب ترمز موتور میشود.
– اگرترمز عمل نکند و حرکت کابین همچنان با سرعت ادامه داشته باشد پس از رسیدن به ۳۰ درصد افزایش گاورنر قفل میکند و اهرم پاراشوت کشیده شده و فکهای پاراشوت درجا کابین را به ریل راهنما قفل مینماید.
پاراشوت
– این وسیله ترمز مکانیکی کابین است که به صورت جفت بالای کفشکهای زیرین نصب میشود و از گاورنر فرمان میگیرد.
– گاورنر و پاراشوت توسط بازرسان آسانسور تست شده و تایید میگردند.