- صفحه اصلی
- فروشگاه قطعات آسانسور در کرج
فروشگاه قطعات آسانسور در کرج
آمر فلز امیر یکی از معتبرترین فروشگاه های قطعات آسانسور در کرج می باشد تمامی محصولات و قطعات تولید شده توسط آمر فلز دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد . برای خرید از فروشگاه قطعات آسانسور در کرج با ما در تماس باشید :
تلفن : 02146893204
واتس آپ : 09358987865 (ارتباط فقط از طریق واتس آپ)
آسانسور
دستگاهی است دائمی که براي جا به جایی اشخاص یا کالا ،بین طبقات ساختمان بوده و در طبقات مشخصی عمل می نماید. داراي کابینی است که ساختار، ابعاد و تجهیزات آن به اشخاص به سهولت اجازه استفاده می دهد و میان ریلهاي منصوبه عمودي با حداکثر انحراف ۱۵ درجه حرکت می کند. آسانسور وسیله نقلیه عمومی دائمی است که بین ترازهاي از قبل تعریف شده حرکت و تنها وسیله رفت و آمد ترافیکی است که مورد استفاده تمامی گروه سنی قرار می گیرد و عمومی ترین وسیله جابجایی عمودي در جهان است.
تاریخچه پیدایش آسانسور به ۲۵۳سال قبل از میلاد مسیح بازمی گردد. ارشمیدس وسیله ای شبیه به آسانسور اختراع کرد که قابلیت حمل یک نفر را برای ارتفاعات نه چندان زیاد را داشت. این آسانسور دستی نمونه ای از نخستین حرکات بشر برای ساختن یک بالابر بود.
فناوری ساخت آسانسور به سرعت پیش رفت و بسیاری از سازندگان ساختمان های جهان این وسیله مفید و کارا را استفاده کردند. براساس آخرین آمارهای ارایه شده، ایتالیایی ها بیشترین آسانسور سواران نام گرفته اند. با اینکه این کشور جمعیت بالایی ندارد، اما آنها با نصب ۸۵۰هزار دستگاه آسانسور رتبه نخست را در دنیا به خود اختصاص داده اند.
در ایتالیا روزانه بیش از ۱۰۰میلیون نفر از آسانسور استفاده می کنند. پس از این کشور، آمریکا با داشتن ۷۰۰هزار دستگاه آسانسور و چین با ۶۱۰هزار رتبه های دوم و سوم را در اختیار داشتند. البته این آمار به سال ۲۰۰۸ مربوط می شود و با سرعتی که نزد چینی ها سراغ داریم، به احتمال فراوان، این آمار دچار تغییر و تحولات شده است.
قطعات آسانسور
فلکه هرزگرد آسانسور
فلکه کششی یا فلکه هرزگرد آسانسور فلکه ای (قرقره ای) است که برای انتقال قدرت موتور و حرکت به سیم بکسل به کار می رود. نیروی کششی ایجاد شده در اثر اصطکاک بین سیم بکسل و سطح شیارهای فلکه می باشد. در واقع فلکه هرزگرد یکی از اصول اساسی سیستم تعلیق آسانسور می باشد. در نصب فلکه هرزگرد یا کششی باید به مواردی توجه شد از جمله اینکه برای اتصال سیم بکسل به مرکز کابین و مرکز وزنه تعادل می توان از فلکه گیربکس استفاده کرد که در این صورت بایستی از فلکه بسیار بزرگی که روی گیربکس نصب می شود استفاده نمود که طبیعتا این امر باعث اشغال شدن مکان زیاد شده و هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست لذا از دو فلکه کوچکتر، یکی برای گیربکس و یکی برای فلکه هرز گرد استفاده می شود که بدین ترتیب فاصله بین کابین و وزنه تعادل فراهم میگردد.
موتور آسانسور
انتخاب موتور آسانسور می بایست متناسب با ظرفیت و طول مسیر آسانسور در نظر گرفته می شود. در آسانسور هایی که سیستم کششی می باشد، نیروی محرکه آسانسور توسط بخش موتور ایجاد می شود.
در صورتی که نیروی محرکه انتقالی به قرقره کششی از طریق چرخ دنده حلزونی باشد موتور آسانسور از نوع گیربکسی است و اما اگر نیروی محرکه از طریق اتصال سیستم از موتور به قرقره کشش منتقل شود موتورآسانسور از نوع بدون گیربکس یا گرلس است.
موتور آسانسور گیربکسی : از یک الکترو موتور کوپل و یک گیربکس کاهنده تشکیل شده و همراه سیستم ترمز و سرگیربکس که همه روی یک ساختار فولادی به نام شاسی موتور نام دارد،متصل می شود.
موتور آسانسور گرلس: استفاده از موتور های بدون گیربکس معمول تر می باشد. باحذف گیربکس در نتیجه کاهش سایز ابعاد موتور، این امکان ایجاد می کند تا موتور در چاه آسانسور کششی بدون نیاز به اتاق موتور خانه نصب گردد. بنابراین استفاده از موتور آسانسور گیرلس منجر به ایجاد آسانسور بدون موتور خانه میگردد. حذف موتور خانه باعث صرفه جویی در فضا و کاهش هزینه ساختمان میشود. استفاده از این موتور ها باعث کاهش لرزش کابین و کاهش زیاد مصرف برق می شود. قیمت این موتور ها نسبت به موتور های گیربکسی بیشتر می باشد.
سیم بکسل
(ٌRope Termination ) يك وسيله مناسب جهت اتصال انتهاي سيم بكسل مي باشد. اين وسيله در دو نوع متقارن ( Symmetrical) و نامتقارن ( Asymmetrical) مي باشد . نوع متقارن آن معمولاً به عنوان اتصال انتهای سیم بکسل های آسانسور و بالا بر به کار می رود و به آسانی باز وبسته شده و طریقه ی ساخت و نصب آن نیز همانند سوکت های نا متقارن است با این تفاوت که به علت تقارن موجود در این سوکت،خطر ناشی از نصب نادرست وجود ندارد و طریقه ی بازرسی آن نیز مشابه سوکت غیر متقارن است و نصب آن بدين صورت است كه انتهاي سيم بكسل ابتدا از داخل مخروط سوکت گوه (ٌWedge Socket) عبور داده مي شود، سپس بصورت حلقه خم شده و با وارد آمدن بار به گوه ، قفل و محكم مي گردد.
نتخاب موتور آسانسور می بایست متناسب با ظرفیت و طول مسیر آسانسور در نظر گرفته می شود. در آسانسور هایی که سیستم کششی می باشد، نیروی محرکه آسانسور توسط بخش موتور ایجاد می شود.
در صورتی که نیروی محرکه انتقالی به قرقره کششی از طریق چرخ دنده حلزونی باشد موتور آسانسور از نوع گیربکسی است و اما اگر نیروی محرکه از طریق اتصال سیستم از موتور به قرقره کشش منتقل شود موتورآسانسور از نوع بدون گیربکس یا گرلس است.
انکودر آسانسور
از مهمترین موضوعات مرتبط با آسانسور مبحث کنترل حرکت و سنجش میزان آن به صورت دقیق می باشد ، از قطعاتی که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد انکودر نام دارد ، که در حال حاضر با اشکال و انواع مختلفی در سطح بازار یافت می شوند .روش عملکرد این قطعه از آسانسور به این صورت است که به ازای هر دور ۳۶۰۰ پالس تولید می کند . در نتیجه با شمارش این پالس ها مستوان میزان چرخش و میزان جابه جایی کابین را محاسبه کرد .
گاورنر آسانسور
یکی از متداول ترین راهکار های فعال سازی ترمز ایمنی آسانسور ( پاراشوت ) روش فعال کردن توسط گاورنر می باشد . زمان افزایش سرعت کابین از سرعت تعیین شده ( %۱۱۵ سرعت نامی کابین ) گاورنر سیم بکسل متصل شده به ترمز ایمنی ( پاراشوت ) را متوقف کرده و باعث فعال شدن ترمز ایمنی می شود .
کفشک آسانسور
به صورت کلی دو نوع کفشک آسانسور با نام های کفشک های غلطکی و کفشک های لغزشی وجود دارد ، این کفشک ها در هر دو طرف و در بالا و پایین بر روی کادر وزنه تعادل و یوک کابین نصب می گردد و با ریل های آسانسور در تماس هیتند که با حرکت در امتداد آنها کابین و وزنه تعادل را هدایت می کنند .
آمر فلز امیر
آمر فلز امیر تولید کننده و فروشنده انواع قطعات آسانسور و آسانسور در ایران و به ویژه در استان البرز می باشد برای مراجعه حضوری به آدرس : کیلومتر 17 جاده مخصوص - بلوار کرمان خودرو به سمت اندیشه - جاده شهریار به سمت کرج - منطقه صنعتی هفت جوی - خیابان قائم ماشین - پلاک 111/1
مراجعه نمایید و یا با شماره تماس : 02146893204